woensdag 11 mei 2011

Clara Cleymans imiteert Mega Mindy (Free Souffriau) in 'Tegen de sterren op'

Clara Cleymans imiteert Mega Mindy in 'Tegen de sterren op': 'Ik snap nu waarom dit pakje de papa's prikkelt'
Clara Cleymans (22) parodieert in Tegen de sterren op voor het eerst Mega Mindy en haar alter ego Mieke. 'Die roze outfit is flatterend voor élk lichaam.'
Mocht u zich afvragen waarom Thuis-actrice Clara Cleymans onlangs een Televisie Ster kreeg als rijzende ster: op vtm krijgt u het antwoord in een nieuwe aflevering van Tegen de sterren op, het programma waarin bekende Vlamingen en tv-programma's geparodieerd worden. Clara Cleymans waagt zich voor het eerst aan superheldin Mega Mindy en haar 'gewone' gedaante, politieagente Mieke.
Clara Cleymans bestudeerde een paar filmpjes van de Ketnet-reeks Mega Mindy op het internet om inspiratie op te doen. Veel meer onderzoek was echt niet nodig. 'Mega Mindy is al een karikatuur op zich, ze is niet realistisch. Dat maakt het iets makkelijker om te imiteren.' Het roze Mega Mindy-kostuum is door Studio 100 uitgeleend. Het gaat niet om het originele pak van Free Souffriau, maar om een pak dat onder meer bij stunts wordt gebruikt.
'Het was heel fijn om dat pakje aan te trekken. Het was iets te groot, maar ik heb gemerkt dat het flatterend is voor elk lichaam. Het heeft ook een bijzonder effect op andere mensen. Ik kwam op de set en iedereen riep wow. Ik denk dat het zo ontworpen is dat het ook de papa's van al die kindjes prikkelt. Een tactiek die ze volgens mij ook bij de meisjes van K3 hanteren. Goed gezien van Studio 100.'
Minder braaf
In de nieuwe afleveringen van Tegen de sterren op, dat een Televisie Ster kreeg als beste humorprogramma, valt op dat de imitaties wat scherper zijn. Zo zal Clara Cleymans nog maar eens de tics van Erika Van Tielen in de verf zetten. 'Tegen de sterren op kreeg heel goede reacties. De enige kritiek was dat het nogal braaf was. Daar hebben we iets aan veranderd. Het is niet de bedoeling Erika Van Tielen belachelijk te maken, natuurlijk. Ik heb Erika sinds Tegen de sterren op één keer ontmoet. Ze zegt dat ze hooguit een filmpje had gezien in De laatste show, maar ze vond het oké. Al vraag ik me af of ze het dit keer nog zo leuk vindt.'
Clara Cleymans parodieert de volgende weken ook Sara uit de gelijknamige telenovelle met Veerle Baetens. 'Tijdens één opnamedag moest ik eerst Sara met de blokjes op de tanden en de bril spelen en vervolgens de vamp in De beste hobbykok van Vlaanderen: dan zit je aardig wat uren in de schmink. Ik doe ook Lady Gaga en Doortje uit FC De Kampioenen. Ik ben blij dat mensen het zo leuk vinden, dat doet deugd. Die Televisie Ster natuurlijk ook. Ik moet er nog een plaats voor zoeken. Ik heb een bijzonder klein appartement met héél kleine kastjes en plankjes. Het zal in de slaapkamer moeten, op een schap met een paar andere attributen.' (lacht)
Clara Cleymans is dus momenteel helemaal top en hot. Ze schittert in Thuis, Code 37 en ook in 'Tegen de sterren op'.  Zo zal ze dit seizoen ook een paar nieuwe typetjes doen en ze blijft schitteren als Erika Van Tielen en dat beweest ze nog eens.
Clara Cleymans speelt nog een paar nieuwe typetjes in 'Tegen de sterren op' en dat zijn Inge Vervotte, Lady GaGa en Mega Mindy. Mega Mindy was er fijn om te spelen, ze wou altijd al eens in dat pakje kruipen en het doet dus echt wat met een mens. Ze deed voor ons ook nog even een klein 'Erikatje'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten